Monitorovací politika¶
Provádíme monitoring níže uvedených služeb a parametrů na všech managed službách. Monitoring je prováděn z několika nezávislých sítí pro maximální přesnost a relevantnost měření. Při jakémkoliv alarmu z monitoringu vyhodnocujeme prioritu takového alarmu a situaci ihned prověřujeme. Má-li alarm dopad na dostupnost služeb, nebo je-li alarm způsoben klientskou aplikací a je nutný zásah ze strany programátora klienta, kontaktujeme ihned klienta.
Mezi monitorované služby a parametry patří například:¶
- Dostupnost serveru a případný síťový problém
- Stav hardware a případné poruchy hardware (u fyzických serverů)
- Monitorování hraničního vytížení serveru či přetížení
- Hraniční využití diskového prostoru
- Monitorování všech provozovaných služeb na serveru z internetu
- Monitorování zhoršené performance databáze (pomalé dotazy apod.)
- Přítomnost a počet procesů jednotlivých služeb
- Útok na server
- Přítomnost serveru na blacklistech
- Stav firewallu včetně zaplnění conntrack tabulky
- Stav provedení pravidelné zálohy
- Zda nedošlo k ukončení/restartu některé služby z důvodu nedostatku paměti (out of memory killer)
- Stav filesystémů
- Stav balancerů, replikací a jiných clusterových technologií
- Individuální kontrola konkrétních klientských serverů (parsování textu na konkrétním webu, přítomnost http chyby – např. error 500 a další)
Klientský přehled vytížení a trendů¶
Ke všem serverům mají klienti k dispozici grafy jednotlivých serverů s přehledem zátěže, počty dotazů u databázových serverů, přístupů na webservery, stav přenosu dat a další. Grafy jsou dostupné po přihlášení do klientské zóny na https://admin.vshosting.cloud